Rolig Malawi-fakta 2 – Jordnötter

Vet väl inte om det direkt räknas under Malawifakta men det är ju jag själv som bestämmer så…

 

Har nu för första gången i mitt liv ätit färska jordnötter. Förvisso har jag redan tidigare ätit oskalade jordnötter men dessa har varit torkade och transporterade och förvarade i evigheter. Nu i veckan köpte jag helt nyplockade jordnötter och nu förstår jag faktiskt mer kopplingen i att jordnötter tillhör baljväxter och inte nötter. Smaken går inte att ta miste på, den påminner faktiskt om ärtor och böner! O då har jag testat dem både helt färska och egenrostade med lite salt=)

 

(En uppdatering till tidigare inlägg: igår lärde jag mig att paw-paw helt enkelt är en papaya! Bra med förklarande engelska ordböcker! Och en butternut är uppenbarligen en squash...)                                              


Kommentarer

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0