Om safarin

Vad gäller vår safari kan jag ju inflika att vad som stillar vårt dåliga samvete lite med att vi lägger massa pengar (även i svenska mått) på en safari är att vi kommer åka med ett ”safaribolag” som är en NGO (non government organisation) där pengarna går till föräldralsa barn. Vi kan med andra ord åka på safari med gott samvete och veta att våra pengar går till något gott. Det känns som en bra sak i sammanhanget!

 

Annat som kan sägas är att det är till Nyika national park som är en av Malawis största nationalparker, mest känd för sin storslagna natur där Nyika Plateau sträcker ut sig, 2 300 meter över havet.

 

Djurlivet inkluderar sebra, elefanter och leoparder bland mycket annat och platån är världskänd för sina fåglar och orkidéer (som inte hör till djurlivet, jag vet med det står så i vår information =D).

 

Jag kan med största sannolikhet säga att vi kommer få en once-in-a-lifetime upplevelse om en månad när vi åker till Nyika!

 

(oj vad detta lät som ett reklaminslag för Nyika, men jag ville ju bara berätta lite mer!)

 

 


Kommentarer
Postat av: jossan

jääklar va härligt det låter, där skulle man gärna jobba :)



FAST jag kommer ha nästan lika bra sommarjobb, fick jobbet på kolmårdens djurpark så i sommar kommer jag att ha hand om "svenska" lejon och andra rovdjur samt rovfåglar :D och en massa jobbiga barn på barnens lantgård. börjar ångra lite att jag sa att jag äääälskade barn, men det går inte ändra på nu..

2010-03-21 @ 20:27:35

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0