7/3 2010 Lugn helg

Inte mycket har hänt i helgen. Det har regnat stora delar av helgen och vi har mestadels suttit inne med varsin dator och jobbat med kompletteringar till kursen vi missar nu, med förberedelse inför intervjuer nästa vecka och med andra detaljer i uppsatsen. Vi kämpar på helt enkelt.

 

Igår roade jag mig med att försöka begripa mig på tvättmaskinen som finns här i huset. Tillslut sköljde jag av allt för hand då jag inte fattade maskinen. Den hade dock en grym centrifugdel som var väldigt bra att få ut vattnet med. Helgens fukt har dock gjort att det torkar extremlångsamt, tvätt hänger både här och där på vårt rum nu. Jag har nämligen lyckats bli av med min lina till myggnätet så jag hänger upp det med Hannas tvättlina… Skulle köpt tvättlina på Metro idag (typ som svenska ÖoB) men det har varit stängt för inventering hela helgen…

(update: hittade min efterlangtade lina idag pa marknaden sa nu behover jag inte rasera myggnatet vid varje tvatt=D) 

Kylskåpet ekade tomt idag så vi tog en tur neråt centrum med regnjackor på (o luva definitivt uppe) för påfyllningstur. Nytt bröd från favoritbageriet (de enda som inte enbart har helvitt bröd, tänk lite grövre rostbröd, så har ni vårt ”grova” bröd.), och sen gick färden mot marknaden. Nu öste regnet ner! Mer ananas, bananer, morötter, avokado och paprika och sen fortsatte färden tillbaka via Peoples köttdisk och vattenförråd hem till huset igen. Visst, vi kan dricka vattnet från kranen om vi kokar det först men tänk er att dricka simhallsvatten… Klorsmak är bara förnamnet! Och Jenny, det finns ingen saft att köpa så vi kan inte blanda, vi har redan tänkt den tanken=)

 

Vart guest house...

 

Fyllde på min mobil igår med mer units (allt fylls med units här, även elen betalas i förväg med units) för att kunna ringa hem. 3 minuter kunde jag prata, sen var unitsen slut. 3 minuter kostade 40 kronor. Utlandssamtal är INTE billigt i Malawi, som komplettering till min lilla valutakoll från i lördags!


Kommentarer
Postat av: jenny

oj, är det så gräs ser ut alltså!



hm.. ingen saft alltså.. men eftersom ni köper så mycket frukt borde ni ju kunna mosa den till någon slags saft/smoothie-aktigt? det gäller att vara kreativ ;)

2010-03-09 @ 12:56:42
Postat av: Henrik!

Det var väldigt vad grönt det var, ser härligt ut. Har också bråkat med ett litet fanskap till tvättmaskin, vi pratade uppenbarligen Inte samma språk.... Jag funderar på att ta ur batterierna ur klockorna på väggen, jag vet ju nu ändå hur dem låter... Har även slutat prata med kylskåpet nu för tiden. Har också kommit underfund med att man inte kan städa när det redan är städat samt att man Kan se en och samma film Hur många gånger som helt. Va, nä jag har inte blivit knäpp, det är bara något, eller snarare någon jag Saknar....

2010-03-10 @ 06:45:45
Postat av: sylvia

Det skulle kunna vara en stuga vid kusten här i sverige. Det ser ut som en riktig bungalow.

2010-03-10 @ 20:53:09
Postat av: Sara

Hej hej hoppas du har det bra! Tänker på dig och ta det försiktigt-är rädd om dig! Ska bli kul att ses när du kommer hem. Kramar!!!!!!

2010-03-10 @ 21:19:38

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0