27/2 2010 First day in Mzuzu

Sov från nio till halv tio, över tolv timmar men vad behövligt. Ett par mackor till frukost med sylt på (hur ska jag stå ut med bara vitt bröd i två månader?!) innan vi gick liten promenad in till centrum. Mzuzu verkar så mycket mer organiserat än Lilongwe. Det väger kanske in att vi här inte bor mitt i centrum utan en bit utanför. I Lilongwe var det folk som bodde utanför Mufasa till exempel, men det har vi inte sett här än.

 

Jag skriver detta ute på verandan till guest houset dit vi släpat ut varsin fåtölj och sitter och njuter av värmen. Solen skiner, förvisso inte på blå himmel, och vi njuter! Har medan jag skriver detta haft besök av fyra barn som bor i ett litet hus bakom gästhuset. Det märks att de tycker vi är spännande och min dator är mycket intressant!

 

Vi har planerat för en lugn helg och en lugn följande vecka för att lära oss mer om Dioceset och Mothers’ Union innan vi veckan därpå kör igång på allvar med vår studie. Ikväll blir det att testa avokadon vi köpte idag, två stora stora avokados för 100 kwasha vilket motsvarar ca 5 sek. de ser inte helt ut som de avokados vi har i Sverige så ska bli mycket spännande att testa! Kolla bilden nedan, det är en vanlig matsked och inte en tesked!



(uppdate: innehållet såg iaf identiskt ut med de avokados vi är vana vid och det var faktiskt riktigt gott, även om inte avokado är min favorit… vi har också upptäckt att vi har ett avokadoträd precis utanför vårt hus, så det har jag också fångat på bild!)


Kommentarer

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0