18/3 2010 Hantverksbodar

Igår på vägen hem från intervjun stannade vi till vid några hantverksbodar som ligger lämpligt placerade vid bommarna vid Nkhata Bay som man måste passera. Finns så mycket fina träarbeten och många är mycket välgjorda! Bara att bestämma vad man ville ha var näst intill omöjligt! Vissa saker var oerhört vackra men totalt omöjliga att få med sig hem. Vem vill liksom inte ha en handgjord, vackert utsmyckad stol?

 

Jag lämnade bodarna med några smycken, en jättefin träskål med mönster urkarvat och salladsbestick. Jättefint alltihop! Men vad mycket mer jag kunde ha köpt om jag bara vetat att jag kunde fått hem det… Att stödja lokala hantverkare är ju faktiskt också ett sätt att stödja ekonomin här i landet!


Kommentarer

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0