12/3 2010 Turen som inte riktigt blev som den skulle

Idag stötte vi för första gången på de problem som regnperioden här nere kan ställa till med. Vi skulle ut på intervju nummer fyra. Efter att ha kommit en bra bit på väg såg plötsligt vägen ut så här:

Ser kanske inte så mycket ut för världen med pölen var djup och leran lös, och utan fyrhjuldriven bil går det inte ta sig fram. Vi fick vända om och återvända upp för denna branta backe:

Jag lovar, den var rätt brant! Vi kommenterade på nervägen att en liten svensk 1,0 motor, typ vår gamla Alto, hade inte klarat sig länge.

 

Vi fortsatte färden för att testa andra vägen mot Bwelero som var målen. Efter ett tag såg vägen ut såhär istället:

Om den andra vägen var brant var denna än brantare, dessutom inte särskilt hel. Vår chaufför (visst låter det lyxigt med egen chaufför?) gick upp en bit för att se om det gick komma vidare men vi fick se oss besegrade av vädergudarna. Vacker utsikt var det iaf, eller vad säger ni?

(Bortse från att regnet vräker ner är ni snälla!) Här har ni den, Malawisjön, en av världens största insjöar, sträcker den ut sig längs stora delar av Malawi. Vi fick också titta lite till på några av alla bananträd som växer här:

Vi återvände ner till Nkhata Bay och, efter inköp av en väska till mig (suck hör jag många tänka men jag hade ingen liten väska med mig och behövde faktiskt en för mindre promenader och dylikt!) gick vi ner till stranden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert!

2010-03-25 @ 15:41:54

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0