Då var man på G!

Med mindre än 6 dygn kvar tills planet lyfter mot sydligare breddgrader är det hög tid för ett första inlägg här i bloggen.

Resan som började för över två år sedan när Hanna frågade om jag var sugen på att skriva en MFS som kandidatuppsats börjar närma sig sin brännpunkt. Den har varit krokig och haft många nödstopp och har inneburit mycket slit och kommer säkert innebära lika mycket slit till innan vi kan titulera oss färdiga bibliotekarier i juni men nu börjar det.

Känns som om det vore igår mailet som berättade att MFS-stipendiet var i hamn ramlade ner i inkorgen men november är ju nu långt bort. Onsdagen den 24 februari klockan 20.00 lyfter planet som tar oss via Rom, Addis Ababa och Lubumbashi till Lilongwe i Malawi, varifrån vi så småningom kommer ta oss norröver till slutdestinationen Mzuzu.

Helgen lär försvinna i ett nafs med allt som ska hinnas med; bio, packning, njuta av snön (den lär ju förhoppningsvis vara borta när vi återvänder i slutet av april), titta på en massa OS och givetvis mysa så mycket det bara går med Henk=)

Men innan jag åtar mig något annat ska jag hälsa på sängen i några timmar.

På återseende!


Kommentarer

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0