2010-04-03 Påsk

Så var det påsk i Malawi. I torsdags passade vi på att gå en shoppingtur och insåg att det fanns betydligt fler shoppar än vad vi kunde ana. Kom hem med en kjol och ett par skor, oväntat lite faktiskt!

 

Långfredagen tillägnades studier, HELA dagen. Våra vänner här nere spenderade dagen i kyrkan fastandes för att hedra Jesus lidande, vi skrev på uppsatsen i tolv timmar istället.

 

Påskaftonen ägnades åt studier samt åt ett besök hemma hos Betty med familj. Hon hade världens sötaste, snart treåriga dotter vid namn Angel som hade energi som hette duga. Jag vart lektant för hela slanten (när jag inte kan vara det åt Lego måste jag ju hitta supplement). Bjöds på nsima med grönt och kyckling till som intogs på afrikanskt sätt, med händerna. Roade Bettys man som tyckte jag hade klara svårigheter med metoden=)

 

Söndagen ägnades även den åt studier och nu närmar vi oss 20 sidor uppsats, skönt att det rör på sig! Blev även ett kyrkobesök på morgonen och en liten promenad i ett oerhört kvavt Malawi.

 

På tal om kvavt, idag är det så att det rinner om en, har regnat hela natten men är ändå extremt kvavt och fuktigt ute, att man faktiskt inte vänjer sig vid det!

 

Idag satsar vi återigen på studier innan vi åker på intervjutripp på fyra dagar. Det närmar sig slutet på vår resa, om mindre än tre veckor är vi hemma igen!


Kommentarer
Postat av: jenny

lego är uttråkad & saknar sin lektant!



låter som om ni har det väldigt bra! :) men hur ska du lyckas få med allt du shoppar hem igen? ;)

2010-04-05 @ 12:37:10
Postat av: Henrik!

Jag har samma fundering som Jenny, hur skall du få hem allt?



Det liv ni lever nu, om än tillfälligtvis så är kontrasten stor till vardagen hemma i Sverige...

2010-04-05 @ 13:26:27
Postat av: Kristina Arvidsson

Låter som att ni har en spännande resa än så länge! Mycket känns bekant från min Mocambique-vistelse. Det ligger ju inte så långt bort heller. Men jag kan tänka mig att det underlättar att det varit brittisk koloni och inte portugisisk. Man saknar det faktiskt lite grann! Så njut! Har du listat ut det där med tidszonen än? Vi fattade ingenting vad det gällde klockan när vi kom till Mocambique.. Sen berättade de för oss att man inte har sommar och vintertid.. utan man kör bara på det vi kallar sommartid. Så vi var bara en timme före och inte två som vi borde varit. Ha det toppen!

2010-04-05 @ 17:28:49
Postat av: ammi

vilken fantastisk resa du är med om!!! ett minne i livet att glädjas åt! kanske längta tillbaka till värmen då boråskylan biter i kinden. de härliga hängmattebilderna skulle jag gärna vilja uppleva...ha en spännande o kul safari..akta dig för zebror o tigrar! har just firat vår 7- åring! massor av kramar ammi.

2010-04-07 @ 19:33:48

Lämna gärna en hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0